MagazinUni.cz: Recenze – Ostrak Mode: Copy And Paste

Když se objevila informace, že sólová deska Josefa Ostřanského bude elektronická, bylo to překvapení, protože vždy preferoval klasické nástroje. I když album Copy And Paste nakonec rozhodně čistě elektronické není a Ostřanského kytara s nezaměnitelným zvukem známým z E nebo Dunaje na nahrávce nejen neabsentuje, ale často hraje klíčovou roli, o překvapení není nouze. Ostřanský nejen pracuje se softwarovými syntezátory, využívá elektronických efektů, často granulárních, ale také se postavil k mikrofonu. Zpíval už v Dunajské vlně, ale na sólové desce se zhostil všech vokálů.
Ostřanskému se podařilo totéž, co se povedlo Johnu Caleovi na albu Shifty Adventures in Nookie Wood nebo opakovaně Davidu Bowiemu, tedy přijmout nové trendy a přitom si zachovat rukopis, jen ho obohatit o nové prvky. Elektronika sice hraje významnou roli, strukturu vytvářejí často loopy a spektrum zvuků v pozadí, které písně ozvláštňují, je široké, až na výjimky ve Stříbře snů však nepůsobí jako samoúčelný efekt. Slouží písni a snoubí se s kytarou i hlasem. K zajímavosti alba přispělo, že Ostřanský současně čerpal z tradičního pojetí písní s obvyklou harmonií.

Více na magazinuni.cz